Батькам на допомогу

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

НАКАЗ

24.03.2016 № 234

Зареєстровано в Міністерсті
юстиції України
14 квітня 2016 р.
за № 563/28693

Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів

Відповідно до абзацу десятого частини першої статті 1 Зчакону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», абзацу третього підпункту 12 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів, що додається.

2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров'я України від 01 серпня 2013 року № 678 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил «Влаштування, обладнання, утримання дошкільних навчальних закладів та організації життєдіяльності дітей», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09 серпня 2013 року за № 1370/23902.

3. Департаменту громадського здоров'я (Осташко С.І.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Перегінця І.Б.

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр                                                                                                         О. Квіташвілі



НАСТУПНІСТЬ МІЖ ДОШКІЛЬНОЮ ТА ПОЧАТКОВОЮ ОСВІТОЮ

Наступність між дошкільною та початковою освітою - це забезпечення неперервності здобуття людиною освіти. Наступність в освіті необхідна для створення єдиного освітнього процесу, що логічно продовжується від дитячого садка до школи. Цей процес допомагає досягти цілісного розвитку особистості.

Під час навчання у дітей формуються базові компетентності - вміння, знання та навички, які необхідні для подальшого навчання та життя загалом. Володіння українською та іншими мовами, математичні навички, знання в галузі природничих наук, техніки або культури - цьому дитина навчається в молодшій школі завдяки тим компетентностям, що сформувались у неї в дитячому садку.

У дошкільному віці діти починають розвивати, зокрема допитливість, ініціативність, відповідальність, креативність, навички комунікації. Початкова освіта базується на цих навичках і поглиблює їх.

Перехід між дитячим садком і школою має бути поступовим, оскільки діти мають пройти період адаптації. Адаптація дитини буде значно легшою, якщо у перші роки навчання в школі будуть продовжувати та підіймати на інший рівень ту діяльність, яка була в дитячому садку. Наступність в освіті означає збереження основних видів діяльності дітей дошкільного віку в початковій школі, зокрема:

  • спілкування;
  • ігри;
  • рухова активність;
  • пізнавальна діяльність;
  • засвоєння господарсько-побутових навичок;
  • ліплення, малювання, аплікація, конструювання, слухання музики, спів, хореографія, театральна діяльність.

Рекомендації для батьків 

 щодо організації освітнього процесу  в умовах війни


1. Співпрацювати з педагогічними працівниками ЗДО щодо організації освітнього процесу дітей дошкільного віку в дистанційному форматі в умовах війни.

2. Підтримувати зв'язок з вихователями щодо місця перебування та стану здоров'я дитини.

3. Відстежувати негативні наслідки пережитих психотравмуючих подій. Вони можуть проявлятися не одразу, тому дорослі, вихователі та батьки, мають постійно стежити за психоемоційним станом дітей, їхнім самопочуттям, виявляти хвилювання, тривоги. Необхідно звертати увагу на збудливість, тривожність, агресивність, заглибленнявсебе. Також слід уважно стежити за здоров'ям дітей, зокрема сном, апетитом, настроєм, частотністю вередування, наріканнями на головний біль тощо. Такі показники загального стану здоров'я дітей переважно є об'єктивними показниками втоми, перевантаження, хвилювання, страхів та проявами наслідків психотравми.

4. Пам'ятати, що щоденне спілкування та спільне проведення вільного часу з дитиною є запорукою її успішного подальшого майбутнього. Для дітей надзвичайно важливо відчувати повну емоційну присутність батьків. З цією метою можна послуговуватися матеріалами, які розміщені на платформі розвитку дошкільнят НУМО, а також на сайті МОН «Сучасне дошкілля під крилами захисту». Допомагати дитині, якщо в неї щось не виходить, підтримувати її, бути терплячими. Пам'ятати, що педагоги завжди готові до співпраці з питань виховання, розвитку дитини і надання необхідної професійної допомоги, не зволікати й звертатися до них за порадами та рекомендаціями.

5. Дотримуватися режиму дня, звичних ритуалів, що допоможе дитині встановити зв'язок не лише з минулим, а взагалі з життям та безпекою.

 6. Сприяти формуванню у дітей навичок безпечної поведінки, використовуючи рекомендовані онлайн матеріали та відео, підготовлені МОН, ДУ «Український інститут розвитку освіти», ЮНІСЕФ. 

ПЕРЕМОГА вже БЛИЗЬКО. БЕРЕЖІТЬ СЕБЕ. 

ВСЕ БУДЕ УКРАЇНА! 


Матеріали щодо психолого-педагогічного супроводу дітей дошкільного віку 

1. Як заспокоїти дітей під час війни https: //mon. gov. ua/ua/news/monzapuskaye-

informacijnu-kampaniyu-pro-te-yak-zaspokoyiti-ditej-pid-chas-vijni.

 2. Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті https: //www. youtube. com/watch?v=VpJXr3UXCvo. 

3. Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну HTTPS: //MON. GOV. UA/UA/PSIHOLOGICHNA-TURBOTA-VID-SVITLANI-ROJZ/YAKSHOBATKO-

CHI-MATI-ZAHISHAYE-KRAYINU.

4. Правила підтримки, якщо родина евакуюється з дитиною https: //www. youtube. com/watch?v=8ml9RPFun7s.

5. Фізична безпека дітей під час війни. Сайт «Освітній омбудсмен України» https: //eo. gov. ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravylapovedinky-

v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykhdiy/

2022/03/19/. 

6. Як підтримати дитину, якщо ви опинились у зоні активних бойових дій https: //www. unicef. org/ukraine/stories/safety-backpacks-and-ways-to-reducestress.

7. Поради, як підтримати дитину в дорозі від ЮНІСЕФ https: //www. unicef. org/ukraine/stories/how-to-support-a-child-on-the-road.

8. Рекомендації для населення під час воєнного стану https: //phc. org. ua/news/rekomendacii-dlya-naselennya-pid-chas-voennogo-stanu.

9. Як поводитися на блокпостах з перекладом на жестову мову https: //www. youtube. com/watch?v=-YPGsjyjqQI.

10. Ресурси позитивного батьківства від ЮНІСЕФ «П'ять мов у спілкуванні з дитиною» https: //www. unicef. org/ukraine/documents/five-lovelanguages-

in-communication-with-child. 

11. Підтримка батьків та дітей під час війни https: //www. unicef. org/ukraine/parents-children-support-during-military-actions.

12. Психологічна допомога для дітей Психологічна турбота від Світлани Ройз - YouTube. 13. Як надавати першу психологічну допомогу https: //moz. gov. ua/article/news/rekomendacii-z-psihologichnoi-dopomogi.

14. Як підтримати дітей у часи невизначеності та стресу. Поради від ЮНІСЕФ https: //www. unicef. org/ukraine/stories/7-tips-for-parents. 

15. Як допомагати дітям у замкненому просторі http: //www. barabooka. com. ua/yak-dopomagati-dityam-u-zamknenomu-prostori/

16. Методичні рекомендації щодо надання першої психологічної допомогисім'ямздітьми, дітям, якіперебувають/перебувалиузонізбройного конфлікту https: //dszn-zoda. gov. ua/node/495. 

17. Для тих, хто приймає емігрантів і переселенців, для допомоги в адаптації https: //www. youtube. com/watch?v=UXnS_T5JD5s&list=PLFVSJgZgf7h8rXg9TT yevxZkdfxAQXodS&index=8.

18. «Розкажимені». Безкоштовнаінтернет-платформадляпсихологічних консультацій. https: //tellme. com. ua/ 

19. Як говорити про війну та повітряну тривогу з дітьми: поради чернівецької психологині. https: //shpalta. media/2022/03/02/yak-govoriti-provijnu-

ta-povitryanu-trivogu-z-ditmi-poradi-cherniveckoi-psixologini/ 

20. Як швидко заснути, коли ви тривожні і вам важко розслабитися https: //phc. org. ua/news/yak-shvidko-zasnuti-koli-vi-trivozhni-i-vam-vazhkorozslabitisya.

21. Як перевірити правдивість джерела інформації https: //www. pedrada. com. ua/article/3025-yak-perevriti-pravdivst-djerela-nformats.

22. Перелік матеріалів для дошкілля «Сучасне дошкілля під крилами захисту». HTTPS: //MON. GOV. UA/UA/OSVITA/DOSHKILNA-OSVITA/SUCHASNEDOSHKILLYA-

PID-KRILAMI-ZAHISTU/PEDAGOGAM-ZAKLADIV-DOSHKILNOYI-OSVITI. 

23. Платформа розвитку дошкільнят "НУМО" Навички для дошкільнят. https: //numo. mon. gov. ua/. 

24. Онлайн-садок НУМО - спільний проєкт ЮНІСЕФ та Міністерства освіти і науки України. Розвивальні відеозаняття для дітей 3-6 років

https: //www. youtube. com/playlist?list=PLJ231j4oXT7GY_u4kkhrKIpVJLyS2WL g.

25. Онлайн-медіаресурс, присвячений освіті та вихованню дітей в Україні https: //osvitoria. media/. Перелік сайтів, матеріали яких будуть корисними для вихователів, батьків, дітей і для інших учасників освітнього процесу

26. Вебінар «Як підвищити ефективність дистанційної роботи». https: //www. youtube. com/watch?v=MbFvVyacZOE. 

27. Моя країна - Україна: хрестоматія для дошкільнят з національнопатріотичного виховання / автори і укладачі - Н. Гавриш, О. Косенчук. - Харків: Ранок, 2022. - 96 с. 

28. Збірка абеток, казок, приказок, цікавинок, дитячих ігор тощо http: //abetka. ukrlife. org/

29. Серія з 10 онлайн зустрічей, які розроблені командою The LEGO Foundation. https: //mon. gov. ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/suchasne-doshkillyapid-

krilami-zahistu/pedagogam-zakladiv-doshkilnoyi-osviti/lego-igrovi-onlajnvzayemodiyi-

dlya-doshkilnyat. 

30. Онлайнплатформадлярозвиткудітей(інтерактивнівправи, цікаві завдання) https: //learning. ua/#google_vignette. 

31. Платформа «Розвиток дитини». Практичні завдання для всебічногорозвиткудітей https: //childdevelop. com. ua/. 

32. Радіо хвиля авторських казок українською мовою для дітей. https: //kazky. suspilne. media/list. php. 

33. Мультики, книги, казки, що допоможуть відволікти дітей під час перебування в укритті https: //dytyna. blog/multyky-knygy-kazky-shhodopomozhut-

vidvolikty-ditej-pid-chas-perebuvannya-v-ukrytti/. 

34. Безкоштовні розмальовки на тему «Правила гігієни» https: //mamabook. com. ua/bezkoshtovni-rozmalyovku-gigiena-10/.

35. Мультфільм «Небезпечні знахідки». https: //www. youtube. com/watch?v=gx7XHXAL2_g.

36. Аудіоказкидля малят https: //oll. tv/uk/kids_audio-tales. 

37. «Війна очима дітей», конкурс дитячих малюнків. https: //vseosvita. ua/no-war.

38. Мультфільм «Про мінну безпеку: Лісовий скарб» ЮНІСЕФ https: //www. youtube. com/watch?v=V5JZWI8TrEY.

39. Поради від захисника України: МОН розробило інформаційний комікс для дітей у воєнний стан https: //mon. gov. ua/ua/news/poradi-vidzahisnika-

ukrayini-mon-rozrobilo-informacijnij-komiks-dlya-ditej-u-voyennij-stan.

 40. Аудіоказкиукраїнською https: //audiokazky. in. ua/. 

41. Ігридлязняттястресуудітей https: //dytyna. blog/igry-dlya-znyattyastresu-

u-ditej/.

42. «Дерево казок» - читати та слухати казки (аудіо) різних народів. https: //derevo-kazok. org/audio-tales/. 

43. Журнал для дошкільнят і молодших школярів «Джміль» ( цікаві бесіди, вірші, приказки, оповідки, нетрадиційні техніки образотворчості, досліди в домашніх умовах, комікси, електронні додатки тощо) https: //jmil. com. ua/2022-2.

44. Кращі казки з усього світу для читання дітям дорослими, добірка аудіоказок. http: //kazkar. info/. 

45. Казки для дітей українською мовою. https: //onlyart. org. ua/children/kazky/?fbclid=IwAR2yXzQTyfuUTtCw7nn TTQYVAj2g4T42oRwfe6i8NactHTqRDh-8_tc1KK8. 

46. Український дитячий портал: авторські вірші, лічилки, веселі історії, анекдоти, загадки, прислів'я https: //sonyashnik. com/. 

47. Національна освітня інтернет-платформа https: //vseosvita. ua/. 

Шановні батьки майбутніх першокласників!

«Перший раз в перший клас»

Шановні батьки, через декілька місяців у ваших родинах відбудуться зміни. Ваші сини та доньки стануть ще дорослішими, стануть першокласниками. Всі в родинах будуть звикати до нового режиму дня, нового статусу «учня», до нових умов навчання і виховання, шкільних обов'язків та вимог. Цей процес триває від декількох тижнів до 3-х тижнів. Діти по-різному проходять цей період, але абсолютно всім їм потрібна ваша допомога, любов та підтримка.

Для успішної адаптації дитини до школи вирішальне значення має «рівень шкільної зрілості» або «готовність до школи». На компонентах шкільної зрілості зупинимось детальніше.

Перший компонент – фізична зрілість. Фізична готовність полягає в тому, що дитина повинна досягти фізичної зрілості для навчального процесу. Сюди відноситься досягнення дитиною повних 6 років, рівень розвитку дрібної моторики, зорово-рухова координація.

Другий компонент – інтелектуальна готовність. Вона передбачає володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища. У 6 років дитина повинна мати елементарні пізнання про навколишню дійсність, про простір, час, живу і неживу природу.

Ці декілька місяців дошкільного віку не намагайтесь перетворити на посилену підготовку до першого класу, бо хтось із дітей знайомих вже читають, чи розв'язують приклади, вільно говорять на іноземній мові. Саме головне, що б дитина йшла до школи із бажанням, щоб пізнати нове. Дошкільник повинен хотіти навчатися, очікувати від школи цікавих знань, а не тому, що за це він отримає винагороду від дорослих. Мотиваційна готовність, вміння чітко оформлювати позицію школяра.

Велике значення має уміння налагоджувати контакт із однолітками, уміння поступатися і захищатися, підкорятися загальним правилам і відстоювати власну думку. Соціально-комунікативна готовність полягає в уміннях дитини будувати взаємини із однокласниками та дорослим (вчителем), спілкуватися, вмінням слухати, не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, співчувати…

Емоційно-вольова зрілість проявляється наскільки дитина вміє регулювати власну поведінку, вміє робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити.

Ваша дитини прийде до школи навчатись, а навчаючись то не все одразу виходить. Кожен має право на помилку, а тим паче дитина. Підтримуйте майбутнього першокласника у його бажанні досягти успіху. У кожній справі знайдіть те, за що можна похвалити дитину. Пам'ятайте, що емоційна підтримка та похвала здатні підвищити інтелектуальні здібності людини.

Так, навчання це нелегка справа, вступ до школи істотно міняє життя дитини, але воно не повинно забирати радості від гри. На уроках в школі, як і на заняттях в дитячих садочках, використовуються ігрові елементи. Для першокласника, як і для будь-якої дитини іншого віку, потрібно гратися. У першокласника повинно залишатися досить часу для ігрових занять.

Читайте із дітьми, обговорюйте прочитане. Вчить спілкуватися із іншими дітьми, малюйте та займайтеся ліпленням, аплікаціями – це розвиває м'язи пальців, які допоможуть дитині легше оволодіти письмом.

Привчайте дитину до самостійності, чим більше дитина може робити без вашої допомоги, тим більш дорослим він себе почуватиме. Навчіть першокласника тримати речі в порядку, складати портфель, зав'язувати шнурки.

Із вступом дитини до школи в житті вашої дитини з'явиться ще один авторитетний дорослий – вчитель. Підтримуйте зв'язок із ним та співпрацюйте.

Ваша увага та підтримка, ваше позитивне ставлення до школи та вчителів, спокійне ставлення до шкільних турбот та шкільного життя дуже допоможуть вашим дітям пристосуватися до навчання.

І закінчити хочеться словами великого педагога Сухомлинського В.А.

«Школа не повинна вносити різкого перелому в життя дітей. Нехай, ставши учнем, дитина продовжує робити сьогодні те, що робив вчора, нехай нове з'являється в його житті поступово і не приголомшує його лавиною вражень»

Шановні батьки!

Ваша дитина – унікальна людина!

Пам'ятайте це завжди!


З повагою, колектив дошкільного закладу


Правила для батьків

Шановні батьки!

У дошкільному закладі діють правила, які допомагають правильно організувати час перебування у ньому ваших дітей. Запрошуємо Вас дотримуватися таких правил:

1. Своєчасно приводити дитину до дошкільного закладу – до 8.00 та забирати до 18.00.

2. Якщо Ви привели дитину під час проведення ранкової гімнастики, вам слід дочекатися, коли діти вашої групи повернуться з музично-спортивної зали і передати дити­ну вихователю.

3. Приводити дитину в ЗДО в чистому одязі та взутті.

4. Приводити в ЗДО здорову дитину, повідомляти вихователю про її самопочуття вдома та надзвичайні випадки (падіння, ушкодження, скарги на погане самопочуття тощо).

5. Своєчасно повідомляти вихователю про хворобу дити­ни та інші причини її відсутності.

6. Якщо під час ранкового прийому в ЗДО у дитини виявлено ознаки хвороби, батьки зобов'язані звернутися до лікаря за консультацією або медичною допомогою.

7. Батьки або особи, що за їх дорученням приводять дитину в до­шкільний заклад, мають передати дитину вихователю. Неприпустимо відправляти дитину до ДНЗ саму, без супроводу дорослого. Увечері вихователь зобов'язаний передати дитину батькам або іншій особі, що прийшла за нею за їх дорученням.

8. Батькам варто заздалегідь повідомити вихователів щодо тих осіб, яким вони доручають забрати дитину з дошкільного закладу.

9. Батьки зобов'язані вносити плату за харчування вчасно.

10. Вихователі та інші працівники дошкільного закладу не несуть відповідальності за збереження прикрас (сережки, хрестики, коштовні ланцюжки тощо), а також за збереження речей (іграшок тощо), які принесені дитиною з дому.

Ваш заголовок

Тут починається ваш текст. Натисніть тут і почніть писати. Тимэам тинкидюнт вяш ты ючю ийжквюы факёльиси рыпудяары эи эи йужто зэнтынтиаэ эжт ан граэкйж мэль про экз жкрибэнтур интылльэгэбат но ыльигэнди янвыняры мэдиокретатым зыд про модо адхюк зэнтынтиаэ ед йн натюм нолюёжжэ янтэрэсщэт.

© 2020р. Черкаси, вул. Ярослава Чалого 57
Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати